Monday, February 28, 2011

KESATRIA..."SABO JE LA" ~~~

ASSALAMUALAIKUM SEMUA...
lama x update blog ni...sibok sikit ngan aktviti kat u...post kali ni nk kongsi skit aktvti yg wannie join utk sem ni....mmang best la...bebaloi2...
jom kita baca..

ari khamis baru2 ni wannie ada join  camping kat BENDANG MAN....mmang best la...mula2 nk p 2 mmag malas skit...lam otak kata x nk la...malas...tapi bila dah smpai sna lain plk jadinya...
kitorg bkumpul kat lobi masria kol 5.30ptg..smua platih2 kesatriaan negara pakat pkai baju hijau...fuhhh...macam nk p berjuang la plk kan..

kitorg smpai kol 8 lbih la jgk...(mmang mngantok sngat masa lam bas 2...dngan perot yg tngah bkeroncong..)

masa first2 smpai si2...first pandangan aku..(mak ai komander2 ni agak2 la nk suruh beratur pon...xkan nk kawat lg kot dah la bwak beg berat ni..menyesal aku dtang sini..p kem kat beris lg best..xda la sngat peraturan2 cam ni..)..masa smpai 2 pon kmi semua kna la peratur....rasa mcm nk balik ja time 2..sabo je la..
lpas 2 kmander bawak la kmi p tempat utk kami beradu...(dalam hati...cam mna la tmpat 2..msti tdo lam dorm pnya)...tiba2..........meleset apa yg aku bayangkan..tido lam kemah rupanya....ok fine..aku blh terima lg...tapiiiii...!!!...toilet ja yg eden x bekenan...mandi air akar kayu(pak din cakap)....mmang mencabar sngat...dah la platih pmpuan yg p ari 2 ramai...nk tau platih laki bapa org..hehehe...4 je....skitnya...tapi diorg ni sporting gila ..
malam 2 kami dihidangkan dngan masakan yg paling sedap...perhhhh..best la...mkanan mewah 2..teringat plk masakan mak msa makan time 2...wlaupun simple tapi rasanya mmang sedap..

SEDAPPP!!
Haa...malam petama tido kat khemah 2...YA ALLAH sejuk nk mampos...rasa cam tido lam peti sejuk ja time 2..dah la selimut x bawak mmang terbaiik la..

keesokan harinya geng2 khemah aku bngun kol 4 pagi...fuhh...memang liat sngat2 la nk bngun...hanya tuhan saja yg tau betapa sejuknya aku time 2...erm memang x mandi dah pagi 2...sejuk kot...mandi air akar kayu lg.(air dia x payah nk cita la) ..ampa paham2 sndri la...warna air klau ampa nk minum pn blh..jdi milo ais..pagi 2 kmi bhimpun  pkul 5.45a.m & solat ramai2...pas2 kitorg kena msok lam group n bincang nk boh nma group apa..so bila dah perah2 otak...akhirnya ujud la nma kmpulan ni [kongsi..(kmpulan aku)..then sifu & tongga,KL drift ,zombi kg pisang,tranfomer, pisau cukur ]...HAAAA...mesti korang fikir apa plk boh nma ni..actualy tema kitorg kali ni filem so kitorg pilih la tajuk2 ni..

dah la 2...x larat nk cita dah ha...t sambung lg kisah ni...tngok gamba dlu...jom

solat ramai2
tngah tnggu giliran

acara guling2 dlm lumpur...abis kotor baju aku
ahli group aku
explorase...acara tegangkan kulit muka...berseri2 la jgk kan lps 2..kih3
malam kebudayaan
kami ni memang suka snap
zombi..~~~~otaakkk..
 lepas sarapan...
mcm2 gaya da!!
view kat blakang ni khemah budak2 laki...Haaa...cam ni la klau tiba time mlm mmang sejuk la..

No comments:

Post a Comment