Friday, March 18, 2011

2000 org....ramai tu..!!

assalamualaikum...

ni nk cita skit pengalaman baru dalam hidup aku...memory ni akan aku ingt smpai mati...apa x nya...sapa x nk masok uitm kan n dapat gelaran siswa/siswi...klau dulu kat skolah org pnggil murid2 la pelajar2 la tapi skarang gelaran 2 dah berubah...takot pon ada jgk masa ari first nk p 2...first takot sbb x dpat kawan ka kan..
malam sbelom nk daftar msok uitm 2 aku tdo lambat la jgk kan..pkul 1 baru tido...nk smua benda perfect punya psal...bju + tudung iron smpai x nmpak kesan kedut lngsung..hehe..pagi2 kol 6 mak aku kejutkan aku...uish malasnya nk bngun..kitorg btolak dri umah kol 8a.m la jgk...dalam pjalanan 2 mcm2 aku fkir...kecut perot pon ada jgk time 2..tiba2 aku terpegun sbentar...mana x nya...tengok keindahan alam dkat area2 2 memang cantik dengan gunung jerainya...wahhh ...

tapi kan mcm kebetulan la plk..dulu masa skolah teknik aku tercampak kat dalam hutan klapa sawit kiri kanan bukit..bila msok u masok hutan pokok getah plk...memang terbaikk la kan..aku ni memang dah terlebih oksigen dah ni..ha..sambung blik cita tdi...cewahh..nma ja dok kedah tpi mna pnah lg aku lalu kot area2 ni..klau ngeri2 lain aku jelajah la jgk tapi kedah x sngat....masa kat pin2 masok uitm..mak ai besarnya u ni.....aku pon pasang la niat yg baru...nasib baik parent aku ambik lngkah yg bijak btolak dri umah awal klau x jwapnya jam campo roti la nk msok daftar kolej..sampai2 je kat si2 aku nmpak la bnyak khemah kat 1 tempat 2...aku pon kata la dlam hati..ni msti nk bg parent duduk pnya...then fmily aku hantar aku kat blik...akak aku siap ckap lg...adik mampos la ang..roomate ang x da pa...mulut kak aku memang masih...aku x da roomate kot...sedih gila..dah la baru mai..tido soang2 la aku mlm first kat u...then bmula la minggu destinasi siswa..ya Allah penatnya...muka aku dah btukar wrna jdi hitam dah ha...kaki siap melecet lg...nak tau x...khemah yg aku ckap tdi 2 sbenarnya tmpat kmi bkumpul spanjang mnggu destinasi siswa....memang terasa bahang kpanasan la...dah la intake julai kali ni 2000 org lbih ramai dri sebelom2 ni...memang kelangkabut la skit kan...mana x nya bila time makan kena berebut kot.makan pon kena cepat2 kesian kat org lain nk mkan jgk kan...spanjang mnggu MMS 2 aku dpat la kawan baru...best jgk kan...
jom kita tngok gambar nk x...x larat la plk nk taip2 ni...jomm...layaann~ ~ ~
menunggu ketibaan pengarah kampus..

tengok la betapa ramainya siswi yg msok kali ni...siswa memang skit..blh dikatakan 5 : 1

x sangka blh jumpa face 2 face..

ni la kawan baru i...wani n adila..

time ni kmi smua kena senam erobik..

rmasa mnggu MMS aku dpat kawan ramai jgk..
time ni mengantok + letih..smua ada la..

No comments:

Post a Comment