Friday, March 18, 2011

~ kedah vs felda united ~

assalamualaikum....(sbelom nk bt apa2 msti bca bismillah dulu kan...)
msti korg tertanya2 apa lg la aku nk membebel ni kan...actualy hari ni aku nk cita skit tentang hobi aku iaitu..~~..bola la apa lg...pmpuan skarang susah nk jmpa yg betul2 minat bola..tapi aku lain dri diorg..aku start minat bola ni dri skolah rendah lg tpi x terserlah lg la..just suka2 tengok ja...then bila masuk skolah menengah minat 2 makin lama mkin nmpak...klau ada plawanan bola dlm tv ja aku la org pertama hadap tv dulu...abah aku pon apa kurangnya....kitorg ni klau bab bola no 1 la...nk tau x mak aku pon tumpang sekaki jgk...jngan main2 mak aku siap bleh tau g sapa nma2 pemain utk psukan kedah...tabek spring la mak..hehehe...mcm pepatah melayu..bapa borek anak rintik...mcm 2 la aku ngan abah aku...aku ngan abah aku siap sorak lg klau kedah lawan...mak aku plk dok sebok kat dapor siap tnya g bapa gol dah msok...

aku ingt lg masa kat skolah teknik masa 2 aku form 5 dok kat asrama..ketua warden siap bg pelepasan lg kat smua pelajar yg mlm 2 x da prep(budak asrama tau la mksud ni..)..kamu semua mcm kena sampuk la..apa x nya mlm 2 final kedah lawan ngan ngeri mna tah..aku pon dah x ingt..aku apa lg p serbu bilik tv la...ya Allah blik 2 mcm tin sardin dah ha..btapa ramainya budak2 pmpuan nk tngok bola...memang best la mlm 2...

baru2 ni(xda la baru sngt..lma dah..)...abg aku ajak aku p tngok bola kat stadium darul aman...aku apa lg x lpaskan pluang la beb...mna xnya nk jmpa pasukan kesayangan aku 2....then aku + abg muni + kak ida + haris+ sepupu2 aku p la sana...hati ni x sabaq ni..ye la...spanjang aku dok fanatik ngan bola ni mna penah lg tengok bola live kat dlm stadium 2.....tibalah msanya....ceceh.....bangga gila first time msok..memang rasa lain mcm...utk pengetahuan korg abg aku ni dia giat dlm bola2 ni..bleh dikatakan dia ni membe2 ssetengah pemain bola kedah la jgk....abg aku ni bwak la kmi duduk dekat ngan geng2 yg dok nyanyi bg smangat kt pmain kedah..siap bwk alat muzik lg...korg nk apa smua ada....memang happening la mlm 2...x sia2 aku p...kedah menang.1-0 je la kan...tpi aku x puas ati la kat penjaga gol felda united..bodoh pnya org...selambe derk je dia kuaq dri padang sedangkan 2 dah minit terakhir dah 2...memang pnonton booo... kat dia la..malu pon dpat...padan muka..

jom kita tngok gambar2 yg sempat aku tngkap masa kat si2...actualy bnyak lg tpi lam cmera nikon abg aku la..t la aku masukkan..ari ni tngok yg ni dulu..
semangat penyokong kedah..

lagu tema..

memang bersemangat diorg ni...


laki la yg paling ramai...pmpuan x nmpak sngat masa plawanan ni..

ni minit keberapa tah..aku pun dah x ingt..

view dari tempat duduk aku..


ni pemain simpanan tengah panaskan badan..

mcm2 gaya ada..


ni anak sedara aku...dia ni aktif sngguh...siap naik atas kerusi ikot fan kedah menari2 lg..

ni la yg aku cita 2..pjaga gol felda a.k.a pundek

No comments:

Post a Comment