Sunday, May 8, 2011

selamat hari IBU mak..!!

ari ni 8/5/2011 apa lagi mother day la..dah wish kat mak,mama,umi n other ke blom...klau belom cepat2 la..sempat lg ni...post kali ni special sikit..aku nk cita ttang mak aku je...korg x nk baca sudah..

aku ingt lagi masa mlm sebelom knduri kawin kt umah aku...time ni bt dua skali meant ada dua psangan pengantin la abg n akak aku...masa ni aku form 3...memang sedih time ni ye la akak n abg aku nk kawin serentak...dah la aku anak bongsu t bila diorg dah ada family aku dh x blh nk manja2 mcm dulu.  :'(
 mlm sbelom nk knduri 2 ya Allah ramai gila sepupu sepapat aku yg datang umh smpai x muat nk duduk...aku yg kecik ni lg la tersepit kat tepi pintu..hehe..melampau la 2 kan...mlm 2 la nk cucuk bunga manggar, masukkan coklat dlm bekas la..nk tau x aku didera...OHHH TIDAKKK...mentang2 aku anak bongsu kiranya aku ni harapan kak n abg aku la ni..ada ka patot diorg suruh aku gamkan paper beg yg diorg tempah 2...tau la paper beg 2 cantik pon almaklumla muka diorg melekat kt paper beg 2..famous la gitu..klau sikit xpa la jugak bayangkan nk dekat 600 lebih 2..AKU soang yg nk kena lipatkan pas 2 gam lg...tapi apa2 pn smua kenangan 2 dah berlalu..diorg dah ada anak pn skrg...hehe

dah lari dari tajuk la plk...biasa la mlm2 mcm ni teringat balik kenangan yg dah lepas.. >_<
Hmmmm...malam 2 smestinya la parent yg paling stress kan pengantin x sngt just fkir esok bngun awal nk pegi besiap..mak abah aku mlm 2 x menang tangan..je la ngan spupu2 yg jauh datang mlm2 jgk....aku ingt lg time ni masa aku dok tolong akak aku bt bunga telur abang aku dtng kat aku bisik kt telinga bgtau mak jadi apa x tau kat dapo..aku ni gelabah ya amat dah...muka happy terus jdi kelat...aku bisik plk kat akak aku..memang tergopoh gapah la kami adik beradik time 2 ye la first time kot..sedara mara x tau pn masa 2..abg aku x bagi heboh...kami pn bt mcm x da apa yg tjadi...masa kat dapo aku rasa lain sngt...dalam hati ya Allah selamatkan lah mak aku...aku sayang mak aku jngn lah ambik nyawa mak aku..nak nangis pn ada masa 2...akak n abg aku diam x kata apa..ada la mak sedara aku yg tlong mak aku sapu minyak kat dada urut2 sikit...mak aku sesak nafas masa 2..aku blh tngok air muka mak aku mcm mna masa 2..abah aku lg la..suara mak aku pn dah lain dah..aku sedih sngt badan rasa ketaq2 ja masa 2...mak aku keja terok sngt...tido pn kejap ja masa nk dekat knduri 2..ye la dua anak nk kawin skali mana x penat..2 la pengalaman bagi aku yg x blh aku lupakan...masa ari kenduri 2 mak aku mengadu kat aku yg dia pening kepala x blh diri lama2...aku ckp mak duduk dah la jngn bediri nnti jatuh plk...

apa2 pn aku sayang MAK +ABAH aku...diorg bnyak bekorban utk aku..aku slalu mimpi mak aku meninggal..org kata klau mimpi mcm 2 maknanya mak kita makan kenyang..aku jdi sedih klau ingt mimpi 2..
YA ALLAH YA TUHANKU AMPUNKANLAH DOSA KEDUA IBUBAPAKU , MURAHKANLAH REZEKI KEDUA IBUBAPAKU DAN LINDUNGILAH MEREKA DARI AZAB API NERAKA YA ALLAH..SESUNGGUHNYA AKU AMAT MENYAYANGI MEREKA YA ALLAH..



selamat hari ibu mak..


    

No comments:

Post a Comment